«آرمان امامی»، ۳۵ ساله، متاهل ، پدر یک فرزند خردسال و اهل روستای «بوانه» از توابع شهرستان کامیاران است. این کاسبکار کُرد حدود ۴ سال پیش در جریان یک تعقیب و گریز هدف تیراندازی نیروهای انتظامی همدان قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به نخاعش بخشی از توانایی‌های حرکتی خود را از دست داد. وی هم‌اکنون در وضعیت سختی به‌سر می‌یرد و برای تامین هزینه‌های عمل جراحی و مراقبت‌های پزشکی خود نیازمند کمک‌های مردمی است.

گزارش پیش رو حاصل گفتگوی شبکه حقوق بشر کردستان با یک منبع مطلع در خصوص جزئیات اتفاقات چند سال گذشته و وضعیت فعلی آرمان امامی است.

این منبع به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «آرمان امامی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ در حالی که با خودرو خود به سمت صالح‌آباد همدان در حرکت بود، هدف تیراندازی نیروهای انتظامی قرار گرفت و با اصابت سه گلوله زخمی شد. یکی از این گلوله‌ها به نخاع وی اصابت کرده و منجر به از دست رفتن بخشی از توانایی‌های حرکتی وی شد».

این منبع در ادامه اظهار داشت که وی در پی این اتفاق به  یکی از بیمارستان‌های همدان منتقل و پس از ۲۴ ساعت در حالی که هنوز یکی از گلوله‌ها از بدنش خارج نشده بود، به زندان  این شهر منتقل شد.

تصویری از زمان بستری شدن این کاسبکار در یکی از بیمارستان‌های همدان

به گفته این منبع، آرمان امامی که به مدت ۱۴ روز در زندان نگهداری شده بود، در پی ابتلا به بیماری «زخم بستر» مجددا به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است. وی نهایتاً پس از عمل جراحی با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

این منبع با اشاره با مصادره بارهای خودروی این کاسبکار کُرد افزود: «آرمان امامی از طریق وکیلش از ماموری که به سمت وی شلیک کرده بود اعلام شکایت کرد. اما دادگاه در رای نهایی خود تیراندازی مامور مذکور را برحق و موجه دانسته و دلیل آن را حمل سیگار قاچاق از سوی این کاسبکار کُرد معرفی کرده است. ».

به گفته پزشکان متخصص، بهبود توانایی‌های حرکتی آرمان امامی تنها در صورتی ممکن خواهد بود که تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی و عمل‌های جراحی دوره‌ای قرار بگیرد. این در حالی است که خانواده وی برای تامین هزینه‌ی معاینه‌های معمولی هفتگی نیز درمانده‌اند.

این منبع در پایان با تاکید بر ناتوانی خانواده امامی از تامین هزینه‌های درمان فرزندشان، از شهروندان و مدافعان حقوق بشر درخواست کرد که در صورت تمایل به یاری رساندن به این خانواده، کمک‌های مالی خود را به شماره حساب زیر واریز کنند: