شبکه حقوق بشر کردستان، ۳ خرداد ۱۳۹۸: پوریا احمدی، مسئول بخش آموزش شاخه کردستان حزب وحدت ملی که در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری توسط ماموران امنیتی اداره اطلاعات سنندج بازداشت شده بود، روز گذشته با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
این فعال کُرد پیش‌تر نیز در تاریخ یکم اسفند ماه سال گذشته توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران سنندج بازداشت شده بود و بعد از ۱۵ روز بازجویی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی با تودیع وثیقه آزاد گردید. وی در این دوره از بازداشت به دلیل خونریزی معده در بیمارستان بعثت سنندج بستری شده بود.
همزمان با خبر آزادی پوریا احمدی، یک منبع مطلع درباره وضعیت حسین کمانگر یکی دیگر از بازداشت‌شدگان اخیر به شبکه حقوق بشر کردستان گفت: «این فعال کُرد و زندانی سیاسی سابق که از ۱۵ دی‌ ماه سال گذشته در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج نگهداری می‌شود از سه ماه پیش هیچ ملاقات یا حتی تماس تلفنی با خانواده‌اش نداشته است.»
این منبع که از نزدیک وضعیت بازداشت شدگان اخیر در کامیاران و سنندج را پیگیری می‌کند، معتقد است مسئولان مربوطه در اداره اطلاعات سنندج با نگهداری حسین کمانگر در سلول انفرادی و محرومیت وی از حق ملاقات و تماس تلفنی می‌خواهند وی را مجبور به همکاری و اعترافات اجباری کنند.
گفتنی است از دی‌ ماه سال گذشته سازمان اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات سنندج در شهرهای کامیاران، مریوان و سنندج اقدام به بازداشت ده‌ها فعال کُرد کردند. هر چند تعدادی از این افراد بعدا با سپردن وثیقه‌های سنگین آزاد شدند ولی هم‌اکنون پنج فعال دیگر به نام‌های فرهاد محمدی، عیسی فیضی، حسین کمانگر، فرزاد حسینی و خالد زمانی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بسر می‌برند. همچنین مهدی قبادی دیگر فعال کُرد هفته گذشته با قرار وثیقه به زندان کامیاران منتقل شده است.