دایه مینا سلطانی، مادر شهریار محمدی از جان‌باختگان خیزش ژن ژیان ئازادی/ زن زندگی آزادی در بوکان کماکان بدون حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده در بازداشت به سر می‌برد.

بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کردستان، وی از زمان بازداشت تا کنون تنها یک بار با یکی از بستگان خود تماس کوتاه تلفنی داشته و از نگهداری خود در سلول انفرادی زندان مرکزی ارومیه خبر داده است.

وی در این تماس کوتاه تلفنی که یک هفته پس از بازداشت خود داشته، گفته است که روزانه برای بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل و شب‌ها مجددا به سلول انفرادی زندان مرکزی این شهر بازگردانده می‌شود.

ادامه بازداشت خانم سلطانی در حالی صورت می‌گیرد که وی از در اختیار داشتن داروی‌هایش محروم شده و تاکنون نهادهای امنیتی در خصوص دلیل بازداشت و وضعیت وی توضیحی به خانواده‌اش ارائه نداده‌اند.

شب ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، نیروهای وزارت اطلاعات دایه مینا سلطانی را در شهر بوکان بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل کردند.

این مادر دادخواه به دلیل فعالیت‌های خود در دو سال گذشته بارها از سوی نهادهای امنیتی مورد فشار و تهدید قرار گرفته بود.

شهریار محمدی در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات مردمی بوکان با تیراندازی نیروهای نظامی-امنیتی زخمی شد. او پس از انتقال به بیمارستان این شهر به دلیل شدت جراحات جان باخت.