بنا به اطلاع شبکه حقوق بشر کردستان، امروز پنج‌شنبه ۴ شهریور نایب عسکری، زندانی سیاسی کُرد در اعتراض به عدم صدور دستور قضایی برای انتقال به بیمارستان خارج از زندان و انجام آزمایش سونوگرافی دست به اعتصاب غذا زد.

نایب عسکری اخیر در زندان دچار نارسایی کلیه شده است. او چندین بار به بهداری زندان منتقل و پزشکان بهداری با صدور مجوز خواستار اعزام فوری وی به بیمارستان خارج از زندان برای انجام آزمایش سونوگرافی شده‌اند، اما تاکنون قاضی ناظر زندان از صدور مجوز قضایی برای این انتقال و انجام آزمایش خودداری کرده است. این در حالی است که این زندانی سیاسی طی چند روز گذشته دچار خونریزی کلیه شده است و در وضعیت جسمی نامناسبی قرار دارد.

نایب عسکری، شهروند کُرد اهل ارومیه در تاریخ ۴ فروردین ماه سال جاری توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ارومیه بازداشت و پس از ۳ ماه نگهداری در بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. اتهام او «محاربه» از طریق عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) اعلام شده است.

این زندانی سیاسی در مرداد ماه سال جاری به دنبال درگیری میان چند تن از زندانیان سیاسی و زندانیان جرایم عمومی با شکایت رئیس زندان مرکزی ارومیه به همراه دو زندانی سیاسی دیگر کُرد به نام‌های کیهان مکرم و نایب حاجی‌زاده به اتهام «اخلال در نظم زندان» هر یک به ۵۰ ضربه شلاق و ۳ ماه حبس محکوم شدند. این پرونده‌سازی در پی ضرب و شتم یکی از زندانیان سیاسی کُرد توسط زندانیان جرایم عمومی صورت گرفته است.